flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Хто має роздруковувати електронні документи — рекомендації РСУ

25 серпня 2022, 08:57

Хто має роздруковувати електронні документи — рекомендації РСУ

Паперова форма має використовуватися тільки тоді, коли немає можливості комунікувати в інший спосіб. А при необхідності роздруковувати е-документи в обсязі понад 30 аркушів пропонувати це зробити самим сторонам.

Відповідні рекомендації одноголосно ухвалила Рада суддів під час засідання.

Як повідомив голова РСУ Богдан Моніч, є випадки, коли громадянин просить роздрукувати йому 1,5 тис. сторінок документів, подані в електронному вигляді, та надіслати йому. Водночас і деякі судді вимагають від канцелярії, аби судові рішення направлялися в паперовому вигляді.

Також у багатьох судах, особливо господарських, виникає необхідність розглядати справи саме за паперовими копіями, оскільки не мають належного обладнання.

РСУ закликала учасників судових проваджень «з розумінням поставилися до існуючих проблем із фінансуванням та більш активно використовували електронні засоби комунікації».

Водночас судам, розпорядникам бюджетних коштів рекомендовано закупити певну кількість мобільних номерів, аби запровадити спілкування з учасниками судових проваджень у месенджерах. І саме через них направляти не тільки судові повістки, а й рішення. Адже наразі деякі судді використовують власні телефони для такого спілкування, що викликає претензії, наприклад, у НАЗК.

Певна дискусія виникла щодо можливості використання месенджерів, як-от Viber чи WhatsApp, оскільки для фізичних осіб це безкоштовно, а для юридичних осіб — платно (за словами заступника голови ДСАУ Сергія Чорнуцького, — 31 коп. за одне повідомлення). Тоді як смс-повідомлення коштуватиме значно дорожче (2,5 грн.).

Також може виникнути проблема із відстеженням направлення та отримання сторонами таких повідомлень. Адже по суті працівник суду повинен

відстежувати, в якій справі це повідомлення, зробити скрин отримання тощо.